ПРО ГЕЙМІФІКАЦІЮ СОЦІАЛЬНО-КОРИСНОЇ ПОВЕДІНКИ

0
587

Новий значок майже ваш! Фотограф-профі!

Все що потрібно, Додайти фотографії 100 місць
Додайте 1000 фотографій
Отримайте понад 1 000 000 переглядів.
Ура!

Ось так гугл змушує мільйони волонтерів виконувати ЯКІСНУ роботу БЕЗКОШТОВНО, а потім монетизує її результати в мільярди доларів реальних ПРИБУТКІВ (доступом до платних API Google сервісів для бізнесу).

Це називається “гейміфікація”, коли тебе втягують у процесс цікавої гри, заохочуючи мотивуючими промовами та бэйджами, якими можна вихвалятися перед друзями.

І це працює.

Соціальні мережі прцюють так само – вони монетизують нашу увагу і той контент, який безкоштовно створюється користувачами. Безумовно соцмережі це зло в тій частині, в якій вони змінюють наш світогляд, наше життя, віртуалізуючи та спотворюючи певні сфери, сприяють розповсюдженню фейків, створюючи деякі форми залежності (про які написано багато статей).

Але в певній мірі вони роблять і корисну справу: об’єднують активістів, людей по інтересах та за професійними ознаками, інформують, сприяють формуванню суспільної думки. І чим більше залучено людей – тим з більшою ефективністю це відбуваються (як в хорошому, так і в поганому напрямку).

Особисто для себе в соцмережі я знайшов мотиватор робити добрі та користні справи. І я так їх робив, задовго до появлення соцмереж. Але це не мало ніякого суспільного впливу. Не формувало думку. Не надавало хороший приклад, не інформувало про погані вчинки, роблячи деяку поведінку соціально несприйнятною. Тепер в мене набагато більше мотивації збирати сміття, гасити пожежі, чинити спротив злочинності та навіть захищати себе – все, що я роблю, можно зробити публічним і миттєво пошити серед великої кількості користувачів.

Мені не дають за це беджи, гроші, медалі. Мотивацією для мене є думка інших людей і відчуття того, що світ робиться краще, якщо хтось змінює поведінку або починає використовувати мій приклад.

Отже, я вважаю що гейміцікацію соціально-корисної поведінки треба поширювати і втілювати в життя набагато ширше. В цьому прикладом є Китай, який, на жаль використовує це не тільки для покращення суспільства, а й для стеження за громадянами. Між тим, гейміфікація через додатки на локальному рівні, на рівні місцевого самоврядування не мала б таких негативних наслідків, а навпаки, покращувала життя громади. А нагородами можуть бути преференції, гроші, повага людей. І вигодонабувачами такого підходу була б не якась глобальна корпорація, типу Гугла или Фейсбука, яка продає ваші дані і монетизує вашу поведінку. Всі вигоди дістались би звичайним мешканцям, навіть тим, хто не залучений активно до цього процесу.

Ці ідеї я просуваю багато років серед тих керівників місцевого самоврядування, які взагалі мене слухають. Але до практиних кроків поки ніде не дійшло…

Добавить комментарий