Стратегія запуску локальної валюти

0
416

Що чого потрібна альтернативна валюта

Безперешкодний, безвідсотковий необмежений доступ до засобу платежу, на відміну від державної валюти, яка має дефіцитну природу та заснована на ссудному (позичковому) відсотку.

Привабливість альтернативної валюти для користувачів

Привабливість системи залежить в першу чергу від можливості стикувати незадоволений попит з резервними ресурсами (товарами та послугами). Резервними вважаються ті ресурси, які нині не використовуються, але в будь-який час можуть бути залучені в господарський обіг.

Привабливість забезпечується максимально можливою диверсифікацією пропозицій в системі (в такому випадку попит має максимальні шанси зустрітися з пропозицією), а це, в свою чергу, кількістю учасників системи.

Ерік Райнерт – 1. “Государства развития заботятся о росте национального благосостояния путем диверсификации структуры национального производства. Поощряются отрасли с большим потенциалом для технологического переоснащения и, соответственно, понижения стоимости производства единицы продукции плюс создания производственных цепочек меж отраслями и областями страны”.

Засоби залучення нових користувачів

1) Запропонувати унікальний продукт або послугу, в якому буде зацікавленість широкого загалу користувачів ЗА УНІКАЛЬНОЮ ціною. Мета – гра на цікавості: потенційні покупці повинні задавати питання, ЯК отримати таку послугу за такою ціною та як стати учасником системи.

2) Забезпечити користувачів технічними засобами здійснення взаєморозрахунків, зрозумілими для широкого загалу (додатково до смартфону) – платіжну картку смарт-картку, NFC ключ, платіжний термінал.

3) Обмежити територію запровадження системи (мета – максимальна концентрація користувачів), а також досягнення максимального ефекту за рахунок зростання інтенсивності транзакцій та, як наслідок, економічних обміну всередині спільноти.

4) Максимально нарощувати критичну масу користувачів через рекламу, консультантів, публікації в соц мережах, семінари, до моменту коли інформація про СИСТЕМУ буде розповсюджуватись за допомоги “сарафанного радіо”, без маркетингових заходів і пов’язаних з ними витрат. Коли не бути в Системі буде вже соромно.Зосередитись на дрібних та середніх приватних підприємцях-виробниках. На початку роботи GEO, консультанти підключали здебільше 2 основних категорії – споживач та великий магазин. Це хибний підхід, тому ще обидві категорії є з обмеженими можливостями. У перших – немає можливості заробити ГЕО. В других – витратити ГЕО. Тому з’являється потреба в обмінниках. А це погано, тому що призводить до збільшення  вартості транзакції та нівелювання ефекту локальної валюти: локальная валюта повинна залишатися у власній екосистемі, без конвертації через інші платіжні одиниці при здійсненні транзакцій, для сприяння економічному зростанню. Саме тому зараз ГЕО сприймається як звичайна платіжна система, в якої щоб щось витратити, треба спочатку “поповнити” баланс.

5) Створити мережу агентів-консультантів, які будуть роз’яснювати переваги та навчати роботі з ним (приклад – Приватбанк, де такий підхід блискуче спрацював і тепер майже всі перейшли на роботу з терміналами, а каси (і черги біля них) майже зникли.

Вячеслав Горобець

Добавить комментарий