Журналісти абсолютно не готуються к інтерв’ю, не вивчають тему. Вони вважать що можна приїхати до особи та задати запитання: “Ну як ви дійшли до такого?” і людина їм все розкаже. Звичайно, щось розкаже. Але тема втрачає глибину і суть.
Я пам’ятаю себе, коли я тільки починав журналістську діяльність в середині 90х – я не дозволяв собі такого! Я готувався, читав, вивчав проблематику, ставив гострі запитання. Я направді цікавився тим, про що я буду писати. І тоді не було інтернету! Тільки преса. Зараз все є під рукою!
Сьогодні я, наприклад, ГОТУЮСЬ до відповедей. Але коли доходить до інтерв’ю отримую беззмістовні та загальні запитання. І я розумію, що з сюжету або стаття вийде лайно. І це не враховуючі випадків, коли журналіст повторюється і намається отримати відповідть, яка ЙОМУ ПОТРІБНА.
Стає зрозуміло, що це замовлення і готується сюжет, який покаже одну точку зору, а не всебічно висвітлить проблему.
А ті, хто взагалі не утруждає себе подумати, про що він пише. Ось наприклад, людина хоче щоб за неї написали вичерпну статтю експертного професорського рівня, витратили свій час щоб вона отримала за це гроші:
Запит Главред – ринок землі
Економіка, Бізнес, Суспільство, Інфраструктура, Корупція, Податки, Право, Безпека, Екологія
Анастасія Кучкіна (Главред)
Доброго дня! Для підготовки матеріалу прошу прокоментувати питання запуску ринку землі – зокрема, які ризики можуть виникнути у потенційних покупців, у якому випадку можуть забрати землю, чи можна буде оскаржити процес продажу і купівлі? Також прошу уточнити, наскільки активно може працювати ринок – як часто будуть купувати і продавати землю?
Запит актуальний до 30.06.2021 (12:00)
- на такі недолугі запитання ви не отримаєте нічого. Бо ніхто не буде займатися вашою освітою. Особливо, якщо ви не здатні хоч трохи погуглити. Людина навіть не розуміє, що таке “прокоментувати”. Це два-три абзаци максимум! На конкретне запитання чи проблему.
Недарма нашу професію вже називають “журнашлюхами” – так воно і є. Більшість репортерів перетворилось на спостерігачів або відвертих пропагандистів. Ми так само втрачаємо незалежність і критичне мислення, йдучи на поводу у спонсорів або примітивних рефлексій аудиторії, деградуючи разом з нею…