Дискуссия на тему оказания админ-услуг:
У гражданина есть не только права, но и обязанности, в том числе, знать свои права. Иначе это не гражданин, а объект для манипуляций, от которых и другим гражданам, и стране может быть плохо.
Об электронном правительстве
Просто подумайте над простым, неужели нужны сайты и т.п., чтоб отменить справку о судимости (есть или нет), которую вы должны взять/купить у государства и отдать обратно государству.А то что инвалиды, пенсионеры должны сдать в райадминистрацию копию своего удостоверения, получить обрывок бумажки, который должны разнести всем (жек, вода, газ, електричество) и так каждый год (несколько лет таким хождением занимался по родственникам с льготами).
Решается это законодательно, отменой переноса бумажек из кабинет в кабинет гражданином в одной структуре или между структурами государства, открытыми базами (не хочешь светить персональные данные, не становись льготником, не покупай и не продавай недвижимость, не открывай счета, не оформляй загранпаспорта, ищи другую страну, если такой подход не нравиться). И переход на обмен информацией между структурами напрямую, и тут простому гражданину станет фиолетово в какой способ будет этот обмен, та хоть бумажками это все будет организовано, так как он не будет в этом задействован и маяться хождениями.
Если в общем доступе в государственной базе он льготник, а кто-то (водоконал, горгаз, …) это не учли, его письмо о таком факте в прокуратуру и государство, а не он, по закону обязано судиться в его лице за него с тем кто это проигнорировал.
Максимум нужен сайт подачи обращений в прокуратуру о понуждении структур, организаций, предприятий в выполнении и обеспечении общедоступных и зарегистрированных прав гражданина. Но это все не о нашей стране.
Dmitriy Kotulev: Если для админ.услуг, то такая процедура давно отменена законом – государственному органу запрещено требовать от гражданина то, чего у него нет, а получать ту же справку о несудимости может и должен сам орган, которому такая справка нужна, в течение 3-х дней, если не ошибаюсь. Я об этом в ДМС говорил, и заявление написал с текстом “прошу вас получить для меня справку …так как я не хочу за это платить”. Это был 7-й день из 10, отведенных для получения заграна по ускоренной процедуре. На 11-й день паспорт был у меня на руках. А кучка овец, которым “не тяжело заплатить”(это дословно) сидела кучкой и ждала, пока им скажут, сколько заплатить и такой же кучкой стояла в очередь в кассу.
Для ознакомления:ЗАКОН УКРАЇНИ Про адміністративні послугиСт.9
6. Забороняється вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.
7. Суб’єкт надання адміністративної послуги не може вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг або у володінні державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління. Для отримання адміністративної послуги суб’єкт звернення у випадках, передбачених законом, подає документи (якщо відомості, що містяться в них, не внесені до відповідних інформаційних баз в обсязі, достатньому для надання адміністративної послуги), зокрема:
1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, у тому числі військовослужбовців;
2) документи, що посвідчують:особу іноземця;особу без громадянства;отримання статусу біженця чи притулку в Україні (зокрема, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист);
3) документи військового обліку;
4) свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану;
5) документи, що підтверджують надання особі спеціального права на керування транспортним засобом відповідної категорії;
6) документи, що посвідчують проходження обов’язкового технічного контролю транспортних засобів відповідної категорії;
7) документи на транспортний засіб та його складові частини, у тому числі реєстраційні документи;
8) документи про трудову діяльність, трудовий стаж і заробітну плату громадянина;
9) документи про освіту та/або професійну кваліфікацію, науковий ступінь та вчене звання і документи, пов’язані з проходженням навчання, що надаються закладами освіти;
10) довідки, висновки та інші документи, що надаються закладами охорони здоров’я;
11) документи Національного архівного фонду та інші архівні документи відповідно до законодавства про Національний архівний фонд та архівні установи;
12) рішення, вироки, ухвали і постанови судів;
13) установчі документи юридичної особи;
14) рішення, висновки і дозволи, що приймаються (надаються) органами опіки та піклування відповідно до законодавства;
15) документи медико-соціальної експертизи;
16) посвідчення та документи, що підтверджують право громадянина на отримання соціальної допомоги;
и про обмен информацией, та же ст.9:8. Суб’єкт надання адміністративної послуги отримує відповідні документи або інформацію без участі суб’єкта звернення, у тому числі шляхом прямого доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління.
9. Суб’єкт надання адміністративної послуги, підприємства, установи або організації, що належать до сфери його управління, які володіють документами або інформацією, необхідними для надання адміністративної послуги, зобов’язані:
1) забезпечити безоплатне надання таких документів або інформації не пізніше трьох робочих днів з дня отримання запиту від суб’єкта надання адміністративної послуги, якщо інше не передбачено законом;
2) вживати заходів щодо розбудови системи міжвідомчої електронної взаємодії, забезпечення безоплатного та відкритого доступу до своїх інформаційних систем та баз даних, якщо інше не передбачено законом;
[…] Источник […]