Порядок отримання витягу з державного земельного кадастру
Витяг з кадастру видається регіональним департаментом Держкомзему у випадку проведення будь-яких операцій з земельними ділянками: купівля-продаж ділянки, передача землі в іпотеку, внесення земельної ділянки в Укрдержреєстр та ін.
Перед поданням документів на оформлення Витягу з ДЗК необхідно провести нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Витяг з бази даних ДЗК мають право отримати власники (користувачі) земельної ділянки або уповноважені ними особи, а також їх спадкоємці та правонаступники (юр.особи), особи, в інтересах яких встановлено обмеження на ділянці, а також землевпорядні організації за дорученням та в інтересах замовника розробки проектної / технічної документації.
Для оформлення Витягу з ДЗК нам необхідно надати:
- копію державного акту (свідоцтва на право власності, договору купівлі-продажу/дарування тощо) на землю;
- копію всіх сторінок паспорта і копію податкового номеру власника;
Що таке витяг з кадастру і як його отримати
З 1 січня 2013 року набуває чинності Закон України «Про державний земельний кадастр», відповідно до якого документом, що посвідчує право власності, стає свідоцтво на право власності, видане територіальним органом Державної реєстраційної служби (Держреєстру). Проте документом, що підтверджує право власності на земельну ділянку, буде витяг з Державного земельного кадастру. У яких випадках потрібний саме витяг з кадастру, яку інформацію він міститиме, скільки часу треба для його отримання, говорить начальник управління землеустрою, використання та охорони земель Держземагентства Олександр Краснолуцький.
– У яких випадках може знадобитися витяг з кадастру?
– Витяг потрібен при проведенні практично усіх транзакцій з ділянкою. Його може затребувати, наприклад, нотаріус при оформленні купівлі-продажу ділянки, оформленні спадщини. Витяг знадобиться також, якщо ви, наприклад, захочете надати інформацію про ділянку потенційному покупцю, підтвердити йому своє право власності на землю.
– Яку інформацію містить витяг з земельного кадастру?
– Законом «Про державний земельний кадастр» визначено, що витяг з Державного земельного кадастру містить усі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги – дані про площу земельної ділянки, обмеження на її використання, про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, її цільове призначення, склад земельних угідь тощо. Окрім витягу, потрібну інформацію з державного земельного кадастру можна отримати також у формі довідок, що містять узагальнену інформацію про землі, або викопіювань з кадастрової карти (плану).
– Якою є процедура отримання витягу?
– Наприклад, людина хоче отримати витяг з Державного земельного кадастру, щоби надати інформацію про свою земельну ділянку потенційному покупцю. Вона іде до територіального відділу Держземагентства до державного кадастрового реєстратора, пише заяву про надання їй витягу. У реєстратора отримує й готовий документ.
– Скільки часу буде потрібно, щоби отримати витяг з земельного кадастру?
– Законом передбачено, що витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку видається заявнику в день надходження заяви про його надання. Довідки та кадастровий план мають бути видані протягом 10 днів. Інакше, кадастровий реєстратор, який і має видати витяг, нестиме адміністративну відповідальність за порушення термінів – штраф у розмірі від 340 до 850 гривень. Загалом, наразі заявник може сам відслідковувати, як виконується його заява. Національна кадастрова система дозволяє це зробити.
– Яким чином?
– Громадянин написав заяву, наприклад, про отримання викопіювання з кадастрової карти (плану). Кадастровий реєстратор зареєстрував заяву, надавши їй індивідуальний вхідний номер. Цей номер і стає паролем для доступу до системи контролю за рухом заяв громадян. Вхід до цієї системи знаходиться на сайтах Держземагентства та Центру Державного земельного кадастру (ДЗК). Увівши свій пароль, увійшовши до системи, громадянин бачить, на якій стадії розгляду перебуває його заява.
– Чи може бути людині відмовлено в отриманні витягу з державного земельного кадастру?
– Відмовити у наданні відомостей з Державного земельного кадастру можуть, якщо у кадастрі відсутні запитувані відомості, або якщо із заявою звернулася неналежна особа.
Яку інформацію міститиме витяг
Законом «Про Державний земельний кадастр» визначено, що витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку містить усі відомості про неї, внесені до Поземельної книги – дані про земельну ділянку, обмеження на її використання, суб’єктів прав на земельну ділянку та правовстановлюючі документи, дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, її цільове призначення, склад земельних угідь.
Хто, де, коли зможе отримати витяг
Витяги з кадастру може отримати власник земельної ділянки. Або якщо документ потрібен для вчинення правочину (купівлі-продажу, оформлення спадщини), його зможе отримувати нотаріус.
Витяг можна буде отримати у будь-якому територіальному органі Держземагентства – незалежно від того, чи «прописана» ця ділянка в цьому районі або місті. Важливо: витяг видаватиметься заявнику в день надходження заяви.
Потрібну інформацію з Державного земельного кадастру можна буде отримати також у формі довідок, що містять узагальнену інформацію про землі, або викопіювань з кадастрової карти (плану). Відповідно до Закону, такі документи повинні будуть надаватися протягом 10 днів.
Окрім власника ділянки, інформацію з Державного земельного кадастру зможуть отримувати спадкоємці, а також особи, в інтересах яких встановлено обмеження, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, та особи які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою та оцінки земель.
Зокрема, більшість держактів на землю, що були видані до 2003 року, у кадастрі не зафіксовані, і в багатьох випадках при операціях із землею з’ясувалося, що ділянка належить вже комусь іншому.
Скільки коштуватиме витяг
Розмір плати за надання інформації Державного земельного кадастру визначено постановою Кабінету міністрів №835 від 1 серпня 2011 р.
Зокрема, за витяг з Поземельної книги треба буде заплатити 71 грн.; за відомості з документації із землеустрою, що включена до Державного фонду документації із землеустрою, у паперовому вигляді – від 59 до 107 грн. (залежно від формату аркуша) та 20 грн. – за документ в електронному вигляді.
Видача відомостей про межі земельної ділянки (виписка даних на один межовий знак) коштуватиме 20 грн.; витяг з документації із землеустрою про вартість сільськогосподарських угідь – 288 грн. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки: для суб’єктів господарювання – 70 грн.; для громадян – 32 грн. Видача довідки про кількісні характеристики земельної ділянки, розподілення земель між власниками і користувачами – 21 грн. Видача довідки про 1 кв. метр земельної ділянки та 1 гектар сільськогосподарських угідь, на які не оформлене право власності або користування, – 30 грн.
Наприклад, людина хоче отримати витяг з Поземельної книги, щоб надати інформацію про основні характеристики своєї земельної ділянки потенційному покупцю. З січня 2012 року події виглядатимуть так: вона йде до територіального відділу Держземагентства, до державного кадастрового реєстратора, пише заяву про надання їй витягу з Поземельної книги, сплачує за надання адміністративних послуг на суму 71 грн., квитанцію щодо оплати послуги до державного кадастрового реєстратора та в той же день отримує витяг.
Які документи потрібні будуть для отримання інформації
Для отримання відомостей Державного земельного кадастру (ДЗК) державному кадастровому реєстратору треба буде надати:
– заяву,
– квитанцію про оплату послуг за надання витягу з ДЗК,
– при потребі – документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника. Заяву з документами можна буде подати особисто або ж надіслати поштою – цінним листом із описом вкладення та повідомленням про вручення.
Потрібний витяг з ДЗК або вмотивовану відмову у його наданні державний кадастровий реєстратор повинен видати не пізніше, ніж за 10 робочих днів. В іншому випадку він нестиме адміністративну відповідальність за порушення термінів – штраф у розмірі від 340 до 850 ривень.