Народный блоггер

PR врятує Україну!?

кризис

Зараз досить популярними та модними  стають прогнози стосовно закінчення  кризи. Це і не дивно, адже тема кризи стала досить актуальною  для дискусій як в народі, так і в ЗМІ. А чи можливо, за допомогою популярних сьогодні PR  технологій, хоча б змінити відношення населення до поняття слова «криза» та  попередити кризові явища? Як за допомогою PR змінити своє  відношення до кризи та дій парламенту, створити «правильний» настрою у суспільстві, який дозволить попередити негативні економічні, соціальні та політичні процеси які відбуваються в нашій країні та  їх наслідки, швидко подолати нестабільність нашого з вами життя? Все це може зробити професіонал з області зв’язків з громадкістю.  Саме продуктивний урядовий піар повинен знаходити відповіді на ці запитання та виконувати профілактичні антикризові заходи.

Розглянемо деякі сторони, а точніше  грані  та межі ситуації, яку нам пропонують називати «кризою». Пропоную у нашій статті використовувати замість слова «криза» слово «паніка», щоб більш точно відобразити сенс того що відбувається. А також розглянути місце зв’язків з громадкістю в вітчизняній  «паніці». 

Місце поведінки нашого населення в «паніці».

Візьмемо для наочності  поведінку людей, які найбільше «панікували»  —  вкладників банків. Зняття валюти з рахунків, скупка валюти, недовіра до банків, розпускання слухів (чим зараз народ і продовжує успішно займатися). Не будемо продовжувати цей список. Потрібно просто відмітити, що на поведінку людей  в даному прикладі потрібно впливати за допомогою того самого піару, наприклад формуючи  думку не забирати гроші з банків. Нажаль саме ЗМІ, які мають безпосередній зв’язок з народом, тільки накручують ситуацію.

В людей, все більше і надійніше, день за днем вкоріняється переконання, що наш парламент нічого не робить. Висновки робляться як з  випусків новин, так і  з пліток та слухів почутих від сусідів, які розпускаються з геометричною прогресією. І дійсно, що бачить середньостатистичний українець в новинах? Традиційні бійки в  Верховні  Раді  серед депутатів обраної ним партії (якій він довірив владу та  майбутнє) та бруд яким обливають один одного політики. Це тільки   підтвердження його  переконання.

Економічна паніка

Окремо потрібно виділяти економічну «паніку», яка здається у нас не минала, та з якої все розпочиналося, точніше можна сказати економічна паніка аккомулювалася роками і ми як завжди думали: — а може ж пронесе.  Існує думка, що кредитних  грошей було видано більше ніж вартість майна  під які видані ці кредити. Довіра та меркантильність вкладників також дечому навчила їх. Адже вони несли гроші в той банк, в якому пропонували більші відсотки . чим це закінчилося всі ми з вами знаємо. В додаток  потягнуло ще прив’язаність економіки до американського долару та порушення населенням одного з головних правил кредиту – брати гроші в тій валюті, в якій отримується заробітна плата. І не потрібно забувати , що за статистикою в Україні найбільша кількість банків серед Європейських країн.

За допомогою певних дій  та спеціально розроблених  законів, людей можна «запрограмувати» на виконання певних дій, вчинків (наприклад вибір того чи іншого кандидата на виборах). Робиться це все за допомогою ЗМІ. І якщо нас «програмують» на такі дії, то можна і запрограмувати й на інші дії, наприклад зміна відношення до «паніки». Чому ж відбувається маніпулювання  та віртуозна гра на психології народу через його потреби,  але в деструктивному ракурсі? Чому не передаються ресурси маніпулювання в руки професійних піарщиків і не формується відношення населення до «паніки», уряду, до внутрішньої  та зовнішньої політик України.

Суспільна думка обмежовує соціальну поведінку людини – це закон суспільства! Суспільну думку формують слухи, а слухи це те,  що добре змінюється  діями професійного PR. Знову таки  можна привести приклад  війну в Іраку. Антиіракські почуття у американців викликалися звірством іракців, антикризові та антиурядові почуття в українців викликають наслідки кризи, про які нам говорять.

ПІАР. Зв’язки з громадкістю  можуть та повинні стати фільтром між народом (громадкістю)  та панікою. За безпосереднім сприянням ЗМІ (наповнюючи мас-медіа нформаційною їжею) потрібно доносити необхідну «антипанікову» інформацію для народу, при цьому враховуючи ментальність, схильність до перебільшування, установки людей та беручи до уваги що потреби народу повинні бути більшими їх можливостей, адже це норма будь-якого нормально розвиваючого соціуму.

Маніпуляційна інформація, яку запускають професійні піарщіки, відіграє велику роль  в житті  кожного з нас, адже вона формує наше відношення та передбачає нашу поведінку до того чи іншого явища, події, особи тощо. На даний час людям не потрібна банальна агітація що все у нас під контролем та все нормально. Брехня посипиться на очах і буде гірше. Людям потрібна  інформація від  надійних офіційних джерел, а краще від одного головного офіційного джерела, яке бути мати авторитет. Потрібна інформація яка розвіє здогадки, зможе  «управляти» чи передбачити поведінку, яка вселяла  б в свідомість надію.

Паніка в організаціях та компаніях. Ті компанії та підприємства які мають в своєму штаті професійного спеціаліста з PR мають непогані шанси зберегти  кількість своїх клієнтів або зберегти рівень збуту своїх товарів на попередньому рівні. У підприємств виникають проблеми саме зі збутом  свого товару, а його PRосування дозволяє зберегти його на попередньому рівні. Паніка взагалі надає компанію унікальну можливість виділитися серед конкурентів, заявити про себе, за безпосередніх дій  спеціаліста в області піару. Тож вдалим рішенням серед керівників  компаній буде оптимізація піар бюджету  за рахунок коштів виділених на рекламу.

А що роблять наші компанії?  Правильно, перекладають всі свої  та чужі гріхи  на макрорівень: недосконалість законодавства, нестерпні податки, бюрократична система тощо. Це  все  знову чорний піар  для уряду та окремих  політиків, а  для людей всі політики однакові.

І роблять це наші компанії замість того, щоб лобіюватия свої інтереси (ну принаймні намагатися лобіювати) та впливати  на ринкові тенденції професійними PR слухами.

Роль владного ресурсу. Кажучи чесно, вітчизняна влада та паніка, вже досить пристойно всім набридли.  Причому обоє  взаємопов’язані між собою. Репутація політиків в очах людей підпорчена  не на один рік. Ми не ставимо собі ціль і не збираємося осуджувати когось, самі ж їх вибирали, можливо самі винні. Будемо чекати нових політиків як варіант відродження України неньки. Можливо вони знайдуть в своїй професійній діяльності місце для професійного піару.

Підводячи підсумок необхідно відмітити, що люди діють, відповідно свого сприйняття фактів, які ведуть до відповідної поведінки, на яку можна впливати. Паніка має тенденцію розповсюджуватися як вірусна інформація. Багато що залежить від нашого інтерпретування ситуації. З допомогою PR-технологій інтерпретування того що відбувається  потрібно наштовхувати людей на потрібний позитивний висновок, причому робити це можна в будь-яку  сторону та з будь-яким відтінком. Все залежить від того хто розповсюджує і яка інформація подається  для того щоб народом робився висновок.   А мас-медіа не потрібно забувати, що людина читаючи статтю, дивлячись репортаж мислено, підсвідомо стає на точку зору автора.

В Середні віки кулеметник на одинці справився б з  групою тяжко озброєних лицарів. Зброя масового знищення сьогодення це слово  ЗМІ – інформаційний потік, який формує думки населення. Причому ЗМІ промиває нам мозок чи бюрократична українська система  дає поштовх, а там наші журналісти роздувають вже  неважливо.

Створення дієвого  інформаційно-аналітичного центру державного рівня для професійного розповсюдження «слухів», як економічного так і  політичного характеру, спрямованих на подолання паніки всеукраїнському суспільстві нам би не завадило точно.

І на останок задамо самі собі питання. Що було б, якщо світової економічної кризи не було взагалі, а нинішні деструктивні економічні процеси відбувалися тільки в Україні? Ми сприймали б це як криза,  чи як просто невдалий  економічний та політичний курс українського уряду?

Будьте розумними, це завжди в моді.

Шевченко Сергій, Sniper_ps@ukr.net

Ссылки по теме:

Related Articles